T1902

Ladda ner som PDF

ITIL® 4 Foundation

”The world is becoming digital. As technology is becoming embedded insociety, organizations need to ready themselves for a new way of working. Over the years organizations and professionals have looked at ITIL® as their guiding light to support organizations, now ITIL has evolved, and ITIL 4 is here to navigate organizations into the modern age.”

Lär dig grunderna i ITIL och IT Service Management, förstå skillnaden mellan ITIL® v3 och ITIL® 4 samt förbered dig för den nya ITIL® 4 Foundation-certifieringen i vår kurs ITIL® 4 Foundation.

ITIL® 4 innebär en modernisering av det befintliga Service Lifecycle-upplägget.

Det nya upplägget beskriver hur en verksamhet på bästa sätt kan hantera kraven på ökad förändringstakt utan att ge avkall på stabilitet.

Kort sagt; ITIL® 4 tillhandahåller omfattande vägledning för hantering av IT i en modern tjänste-ekonomi.

Förkunskaper

Erfarenhet och kunskap av datormiljöer är användbart men inte nödvändigt.

Certifieringsförberedande

Certifiering ingår i kurspriset. 

Notera att detta certifikat krävs för att du ska kunna ta dig vidare på Lifecycle och Capability-nivå

Kursmaterial

  • Digitalt kursmaterial på engelska ingår. 
  • Önskas utskrivet material erbjuds detta till en kostnad om 500 kr.

Kursinnehåll

  • Nyckelkoncepten inom ITIL Service Management
  • ITILs vägvisande principer och hur de kan stötta en verksamhet med att ta till sig och anpassa ITIL Service Management
  • De fyra dimensionerna inom Service Management (organisation, processer, verktyg och samarbetspartners)
  • Beståndsdelarna i det nya upplägget, ITIL Service Value System och ITIL Service Value Chain
  • Kontinuerligt förbättringsarbete
  • ITIL ”practices” (förmågor), exempelvis Incident hantering och hur de bidrar i ITIL Service Value Chain

Kursinnehåll

  • Nyckelkoncepten inom ITIL Service Management
  • ITILs vägvisande principer och hur de kan stötta en verksamhet med att ta till sig och anpassa ITIL Service Management
  • De fyra dimensionerna inom Service Management (organisation, processer, verktyg och samarbetspartners)
  • Beståndsdelarna i det nya upplägget, ITIL Service Value System och ITIL Service Value Chain
  • Kontinuerligt förbättringsarbete
  • ITIL ”practices” (förmågor), exempelvis Incident hantering och hur de bidrar i ITIL Service Value Chain

Utbildningen levereras i samarbete med

Kursfakta

Kurs-ID: T1902
Längd: 2 dagar
Pris exkl moms: 19 900 kr
Kan betalas med:
TRAINING CARD

Lämna dina kontaktuppgifter om du önskar en företagsintern utbildning.

Tipsa